Posted On: 1 października, 2018

Pralnia dywanów – czy reklama w TV jest dla nas ważna?

Pralnia dywanów a reklama w TV – czy to wszystko, co powinniśmy wiedzieć?

Pralnia dywanów znana z reklamy w TVP 3

 

Rok 2018 to blisko 11% wzrost nakładów przedsiębiorstw ponoszonych na reklamę w internecie oraz blisko 10% w mediach tradycyjnych. Trend ten jest szczególnie silnie zauważalny w szeroko rozumianej branży usługowej. Przykładowo, wiele firm oferujących usługi czyszczące reklamuje się w internecie. Reklama telewizyjna jest również powszechna. Potwierdzają to statystyki wyszukiwania – wśród fraz wyszukiwanych przez internautów znaleźć można hasła typu: „pralnia z reklamy w TVP3”, „pralnia z TVP3”, „pralnia reklamująca swoje usługi w TVP”. Czy medialność danej firmy idzie jednak w parze z jej profesjonalizmem i jakością świadczonych usług?

Współczesna reklama a manipulacja klientami

Współczesna reklama wykorzystuje wiele technik wpływających na pozytywny odbiór firmy i oferowanych przez nią usług. Nie inaczej jest w przypadku przedsiębiorstw zajmujących się praniem dywanów. Pierwszą ze wspomnianych technik jest manipulacja językowa. Postacie grające w reklamach, które emituje telewizja, często wykorzystują przymiotniki pozytywnie wartościujące (np. najlepszy, najskuteczniejszy, najtańszy, delikatny) oraz zwroty zachęcające do działania (np. zachwyć swoich znajomych pięknym i pachnącym dywanem już dziś). Twórcy szczególnie często umieszczają w reklamach również postać eksperta, autorytetu, który posługując się specjalistycznym językiem i naukową nomenklaturą, opisuje zalety danej usługi. W reklamach telewizyjnych i internetowych znaleźć można też przykłady manipulacji obrazem. Przykładowo w branży prania dywanów, reklamodawcy zestawiają ze sobą obraz bardzo brudnego dywanu przed czyszczeniem i rzekomy obraz tego samego, już bardzo czystego, dywanu po czyszczeniu. Oczywiście, duży kontrast, jaki obserwuje odbiorca, jest wywoływany sztucznie (przykładowo poprzez grę świateł) i ma jedynie zachęcić go do zakupu usługi.

W specjalistycznej pralni dywanów Damat takie praktyki nie mają zastosowania.

Czy pralnia z reklamy TVP3 jest faktycznie najlepsza?

Telewizja nie zawsze kłamie i nie można generalizować, a przykładowa pralnia z TVP3 czy też pralnia reklamująca swoje usługi w TVP nie musi być gorsza od punktu rekomendowanego przez rodzinę bądź znajomych. Niemniej bardziej rozsądne wydaje się bazowanie na opinii innych zadowolonych klientów oraz systemie wzajemnych poleceń. Wspomniane czynniki w połączeniu z subiektywną oceną reklamy firmy i oferowanych przez nią usług zapewne umożliwią wybór pralni spełniającej nasze wymagania.

Podsumowując, reklamy emitowane w telewizji czy dostępne w internecie, zawsze podkreślają wyłącznie jednie mocne strony danej usługi. Z tego powód nie należy podejmować decyzji zakupowych wyłącznie na ich podstawie – a kierować się opiniami, specjalistyczną wiedzą pracowników oraz technologią, której powierzymy nasz dywan.

Call Now Button